studiu copii continut digital
De la jocuri la tot felul de aplicații, videoclipuri sau mai știu eu ce, toate sunt la mare căutare pentru puștii din ziua de astăzi. Las vestita zicală “eu cu cheile la gât și ei…” pentru că sunt conștientă de faptul că totul se dezvoltă și se schimbă și ar fi nedrept din partea mea să mă gândesc că asta nu se aplică și la jucăriile sau la atracțiile pentru cei mici și întreb: oare chiar atât de mult? Nu de alta, dar asta înseamnă că mai bine de 20% din alocațiile copiilor se duc pe jocuri pe calculator/ tabletă/ telefon mobil sau alte device-uri unele mai noi lansate decât celelate!
Studiul realizat de NPD Group (National Purchase Diary Group) relevă faptul că, în 2009, 85 de cenți dintr-un dolar se duceau pe bunuri fizice sau jucării așa cum le știm noi și doar 15 cenți pe jocuri sau conținut digital și că procentele încep să se schimbe pe măsură ce timpul trece și tehnologia se dezvoltă, astfel încât în prezent s-a ajuns ca 21 de cenți să se ducă pe “entertainment digital”. Datele sunt valabile pentru copiii cu vârsta cuprinsă între 2 și 14 ani, iar rezultatele mai arată și faptul că peste jumătate dintre copiii celor care au răspuns la întrebările studiului (peste 3.400 de părinți au participat la chestionar) au cumpărat o aplicație sau o melodie până să împlinească 7 ani.
Am dat de rezultatele acestea după ce în acest final de săptămână am ieșit cu niște fericiți părinți de fetiță, care tocmai a terminat primele săptămâni la grădiniță, și știa foarte bine cum se poate juca pe un iPhone și cum să cumpere și să descarce aplicații care să o distreze! Nu spun nici că e rău, nici că este de lăudat, mai ales că există tot felul de programe educative, aplicații și cântece care ar trebui, zic eu, să facă parte din educația celor mici, doar mă gândesc la ce știam eu să fac când eram la grădiniți și compar…
Voi ce părere aveți?
Sursă foto: eyeliam/ Flickr.com.