F. are nevoie de idei pentru o compunere intitulată “ceasul de flori“. De foarte multe ori când vă apare “de” în titlu, puteţi să daţi mai multe sensuri expresiei. Aşa că hai să ne jucăm cu cuvintele…

Pui de compunere 1 – un ceas făcut din flori
Dezvoltă povestea unei fetiţe care şi-a făcut un ceas din flori, aşa cum ai face o coroniţă din flori. De ce l-a făcut? Cât timp i-a luat să-l facă? Cât a fost de greu să-l facă? La ce îl foloseşte? Ce zic ceilalţi despre noul ei ceas?

Pui de compunere 2 – ceas pentru flori
Cine fabrică “ceasul de flori” în sensul de ceas pe care îl folosesc florile? Cum arată acest personaj? Cum fabrică el acest ceas? Cum arată ceasul? De ce au florile nevoie de ceas? Au toate ceasuri la fel, sau diferite? Sau doar câteva flori au nevoie de ceas şi celelalte nu? De ce? Ce s-ar întâmpla dacă florile ar rămâne fără ceas?

Pui de compunere 3 – florile ca ceas pentru oameni
Pentru cei care ştiu multe nume de flori şi când înfloresc acestea în an – sau cei care au chef şi timp să caute aceste informaţii.

Imaginează-ţi un personaj, sau un grup de oameni, sau un trib, care nu vor avea niciodata nevoie de ceasuri, pentru că ştiu să citească timpul florilor. Ştiu în ce moment al anului se află datorită florilor care sunt înflorite, ştiu în ce moment al zilei se află după poziţia petalelor şi orientarea florilor… etc.
Această compunere ar trebui ilustrată cu exemple.

Dacă îţi place ideea, dar nu ai cunoştinţe despre flori, plasează povestea pe o altă planetă, unde poţi inventa ce flori vrei tu 🙂

Spor la scris!