Vacanta cu copiii la schi in Turracherhoehe, Austria
Pentru ca ne sta bine sa facem si o vacanta de iarna, am plecat la drum spre Austria si Germania.
Drumul cu masina spre muntii austrieci a fost foarte placut, cu doua note de subsol: (1) am trisat cu un dvd portabil – una dintre inventiile mele preferate, copiii au de ce sa stea cu ochii lipiti si se comporta minunat la drum lung si (2) ne-am oprit peste noapte la matusa mea preferata in Timisoara.
Ca toti romanii, ne-am oprit la outletul de la Parndorf. Ca sa ne cumparam/completam echipamentul de schi. Va rog nu comentati, inca nu se produc haine organice de schi! Tin sa va spun insa ca am gasit niste super oferte, rezultat clar al promotiilor de februarie. A fost mai greu cu pantalonii de schi pentru copii, nu au fost de gasit, noroc ca aveam in dotare pantalonii pe care ii ia la gradinita pentru afara. Ca o paranteza, fetita noastra mare merge la o gradinita germana la care ies in curte la joaca fie ger, fie ninsoare, asa ca pantalonii de schi se potrivesc si cu profilul de gradinita 🙂
Am ajuns la Turrachen pe seara, tocmai bine pentru a admira cerul instelat si a ne contopi cu flacarile din semineu. Ne-am inchiriat o cabana pentru sapte zile in Turracherhoehe, dar se poate opta la fel de bine pentru camera la hotel. Noi am preferat sa ne organizam in regim propriu, mai ales ca acest lucru ne-a permis sa mancam bio – cumparaturi organice se pot face la toate supermaketurile din satele invecinate – Spar, Billa etc. Evident am mancat la restaurant si schnitzel cu nelipsita salata de cartofi sau alte bunatati ne-bio, intre care subscriu si savurosul Sacher Torte procurat in mare secret pentru ziua jumatatii mele. Sigur, m-ati prins, nu am plecat in vacanta doar pentru schi sau pentru ca sunt reduceri in februarie, am sarbatorit si ziua de nastere a capului familiei… In fine, totul a fost delicious. E inutil sa spun ca oriunde erau (standard) scaune pentru copii, locuri de joaca special amenajate pentru cei mici, ca au adus suc in pahar de sampanie pentru copii atunci cand adultii au ciocnit de la multi ani si multe altele in consideratia copiilor.
Dar sa revenim la partiile noastre. Impecabile, de toate tipurile si pentru toti. Cu facilitati teleschi, telecabina, telecevrei – desi statiunea este destul de mica. Pentru copii sub 6 ani nu se plateste. Scoala de schi pentru copii a costat 130 de euro pentru 6 zile. Monitorii vorbeau germana, dar se putea asigura si engleza. Pentru cei interesati, se pot lua si ore private de schi, 20 de euro/ora/monitor. Schiurile se putea inchiria in statiune, pe noi ne-a costat 250 de euro pentru o saptamana, fiind incluse in pret si cele pentru copii.
Vremea: cu soare cam in vremurile in care a fost nebunie in Bucuresti. Ce-i drept a nins rau intr-o zi, dar a doua zi am schiat.
Conditii bune, vreme minunata – cam tot ce vrei de la o saptamana la schi. Puncte negative: cel mai apropiat doctor era la 20-30 de minute de mers cu masina. Consultatia a costat 65 de euro doar pentru ca mica noastra schioare incepuse sa tuseasca si a verificat-o la plamani pentru a-i prescrie un sirop de tuse. Doctorul avea si farmacie proprie si a fost foarte dragut, in special cu schioarea noastra bolnavioara.
Bilantul primei saptamani de vacanta: ne gandim daca ne ducem la anul tot in Turracherhoehe, asta in conditiile in care suntem adeptii ideii ca sunt mult prea multe locuri de vazut ca sa ne petrecem vacantele in acelasi loc. Dar Turracherhoehe chiar a fost foarte fain. All thumbs up!
Mai am sa va povestesc despre a doua saptamana, la termele din Germania si la targul BioFach din Nurnberg. Pe curand!

IleanaTocmai ai citit un post scris de un Guest Author. Și tu poți publica pe UrbanKid.ro.

Guest Author: Ileana este tânăra mamică a două fetițe (cu vârste de 1 an și 9 luni & 4 ani jumătate) și proprietară a magazinului online cu produse BIO si hainuțe organice Napati.