Jerez de la Frontera

Am ajuns in inima Andaluziei, intr-un colt de lume care pana acum cateva luni nici nu stiam ca exista (desi se pare ca el era cunoscut demult). Despre Jerez puteti citi aici si sa va minunati nitel dar eu va spun ca este cu mult mai frumos decat scrie acolo. Dupa aglomerata si prea turistica Barcelona am aterizat (la propriu) intr-un alt film. Am vazut stramtoarea Gibraltar din avion, de la avion pana in aeroport am facut o plimbare, pe jos, de vreo 2 minute (ce ‘aerobus’ sau mai stiu eu ce..), in aeroport ce control de pasaport…nimic, nu era nimeni. Apoi a urmat intalnirea cu La Casa unde stam noi, o casa tipic spanioleasca, de nobili (proprietarul e ceva profesor iar copiii lui canta la pian si violoncel), casa cu 2 curti interioare, cu palmieri si sacristie de vinuri (un soi de crama), cu scari interioare din marmura si terasa cu sezloange. In frigider ne astepta un vin la rece cu 4 pahare … Asadar, aici in inima patriei vinurilor ne-am inceput ziua tare bine 🙂

casa sacristie 2

casa terasa

A urmat o vizita scurta prin oras (stam chiar in centru si in 2min am ajuns sa colindam stradutele). Se pare ca orasul e chiar aglomerat in perioada asta fiind festivalul recoltei si toata natia din Jerez e in sarbatoare. Nu stiu daca asta este motivul pentru care toti copii jerezenilor sunt imbracati ca niste papusi, cu hainute elegante, fetite (mai mici sau mai mari) cu fundite in par, pantofiori de lac, toti purtati cu mandrete in carucioare care mai de care mai elegante, cu cearceafuri cu volanase si umbrelute asortate. Suntem inca fascinati de cum arata copii aici. Sunt cu totul din alt film. Peste tot sunt magazine cu hainute de copii, dar nu oricum ci din cele elegante pe care noi le-am cumpara poate pentru un botez. Am gasit chiar un magazin de papusi facute de un (se pare) celebru designer de papusi din zona. N-am vazut niciodata papusi atat de frumoase (preturi intre 29 Eur – 50 Eur – chiar nu prea scumpe) in schimb frumoasele papusi trebuiau purtate in carucioare la fel de pretioase ca cele pentru copii (preturi: undeva in jur de 150 Eur…un carucior de papusi!!).

Magazin papusi Jerez

carusel de epoca jerez

Dar trecand peste pretul carucioarelor…revin si ma minunez inca odata de cum arata si cum sunt imbracati copii aici. Si doamnele de varsta a 3a sunt tare elegante, coafate, aranjate, pline de bijuterii si foarte pretioase 🙂 Probabil urmase directe sau chiar sotii de nobili de prin zona (se pare ca orasul Jerez are multi Doni deveniti asa in urma vinurilor faimoase si deosebite care se produc pe aici). Asadar…daca vrei sa vezi cum e de fapt Spania…trebuie sa vezi regiunea Andaluzia…aici se pare ca este Spania Spanie cu adevarat. Patria vinurilor, a flamenco-ului, a copiilor imbracati ca pe la inceputurile secolului (acum multi ani vedeam asa copii prin serialele sud-americane cu Sclava Isaura 🙂 ), a oamenilor care vorbesc tare, grabit dar care nu se grabesc deloc, care la ora 11 stau la terase si mananca churros (un soi de gogosi subtiri si lungi ca niste carnaciori, sarate si care se mananca langa o cafea cu lapte, eventual si cu zahar deasupra), cu oameni care la ora 2 inchid tot (adica toate pravaliile, bancile, magazinele…tot tot) iar orasul este pustiu. Nici masini nu sunt pe strada. Pe la 5 orasul revine la viata pana seara tarziu (de exemplu teatru de papusi e la ora 7 si 11…noaptea…) Am ales sa nu mergem nici la Sevilla, nici in Gibraltar si nici in Tanger (Africa) din motive de drum lung si zile putine de stat in Jerez. Ne place atat de mult orasul ca vrem doar sa colindam prin zona. Avem in program Castelul Maurilor, & Camera Obscura, Palacio del Tiempo & El Misterio de Jerez + ceva scoala renumita ecvestra (si asta este un motiv de mandrie pentru cei din Jerez). Si normal plaja (care e cam la 30min de oras)…asa ca o sa vedem si oceanul Atlantic.

P.S. probabil ca aceasta postare va fi live cand ajungem la Madrid ca aici nu prea avem net..de fapt ar fi un wifi dar peretii casei sunt atat de grosi ca nu prea bate 🙂