Dacă ți-ai deschis o afacere în domeniul materialelor de construcții, una dintre principalele griji pe care s-ar putea să le ai este aprovizionarea cu materiale. Piața materialelor de construcție este în continuă creștere, dovada fiind tocmai numărul mare de imobile construite în fiecare an. 

Materialele de construcții trebuie să fie calitative

Fără doar și poate, un magazin de materiale de construcții va avea nevoie în permanență de un furnizor de produse care să îi ofere continuitate. Poți astfel să îți aprovizionezi magazinul cu materialele și echipamentele de construcții din magazinul merXu, pentru a avea garanția că produsele vândute către clienți sunt calitative și că acestea chiar oferă ceea ce promit.

Este nevoie de căutarea unor materiale certificate, ale căror caracteristici sunt recunoscute și care astfel sunt și foarte căutate. Se recomandă ca antreprenorii, mai ales dacă sunt la început de drum, să nu facă niciun fel de compromisuri în ceea ce privește calitatea materialelor, pentru că altfel clienții se vor orienta către alți distribuitori.

Materialele de construcții trebuie să fie eficiente 

Eficiența materialelor de construcții se exprimă ca sumă de factori. Pentru a aproviziona un magazin este nevoie de o sursă sigură de materiale, iar siguranța are în vedere depozitarea acestora și transportul lor la beneficiari, în condiții cât mai sigure. Dacă materialele au ambalajele deteriorate sau dacă au fost depozitate în condiții nepotrivite, eficiența lor va scădea foarte mult. 

Spre exemplu, cimenturile reacționează în prezența umidității, transformându-se într-o masă pietroasă care nu mai poate fi folosită. De asemenea, rășinile reacționează în prezența apei, dar, uneori, și a aerului, iar materialele de acoperire, precum vopseaua sau hidroizolațiile lichide, se usucă atunci când sunt expuse la aer. 

Solicită materiale noi atunci înainte de epuizarea stocurilor

Este vital pentru antreprenori să înțeleagă că este foarte important ca produsele să fie disponibile în magazinele lor în orice moment. Astfel, antreprenorii nu trebuie să aștepte ca stocurile să fie zero, ci ar trebui să se aprovizioneze din timp, luând în calcul potențialele comenzi mari și serviciile logistice.

Spre exemplu, în perioadele călduroase, consumul de materiale de construcții crește, iar din acest motiv este nevoie ca stocurile să fie actualizate constant. Achizițiile, în același timp, trebuie să crească proporțional cu numărul comenzilor. 

Nu trebui să lași clientul să aștepte livrarea materialelor, deoarece, de cele mai multe ori, șantierele solicită materiale de construcții atunci când acestea sunt deja necesare sau cu foarte puțin timp înainte, mai ales dacă nu există posibilitatea stocării și depozitării acestora cu anumite perioade de timp în avans. 

Solicită oferte de preț de la diferiți distribuitori

Pentru a aproviziona un magazin este important să ai în vedere și prețurile. Dincolo de orice, prețul de achiziție constituie baza în orice afacere, mai ales dacă vorbim despre distribuitori.

Va fi necesar așadar ca antreprenorii să solicite oferte de preț din partea firmelor de la care cumpără pentru a vedea care dintre oferte se apropie cel mai mult de bugetul stabilit.

Alege materialele inovatoare

Un aspect deosebit de important pentru orice magazin este acela că materialele propuse spre vânzare ar trebui să aducă în discuție și noutatea. Betoanele aditivate, rășinile, materialele compozite sunt opțiuni potrivite pentru a fi oferite clienților. Prin urmare, merită incluse în oferta oricărui magazin distribuitor de materiale de construcții. 

Rezumând, alegerea materialelor pentru un magazin trebuie să aibă în vedere calitatea, timpul de livrare și costurile pentru că aceste aspecte sunt deosebit de importante la nivel de raport client- vânzător.