Via request pe mail.

Cristina a fost mulţumită de puii de compunere despre Constanţa şi are acum nevoie de idei pe tema “şcoala mea de vis”. Aşa cum pentru “prietenul imaginar” am pornit în descoperirea unor detalii de la ceea ce caracterizează un prieten “obişnuit”, şi pentru “şcoala de vis” îţi propun să porneşti de la caracteristicile unei şcoli normale şi să-ţi imaginezi cum ar arăta aceasta într-o lume ideală…

Pui de compunere
1. Clădirea şi împrejurimile
– unde se află şcoala de vis? la mare? la munte? pe o pajişte? într-o poieniţă? ascunsă bine printre copacii unei păduri? în mijlocul unui oraş fantastic?
– cum arată clădirea? forme pătrăţoase? rotunjite? ascuţite? din sticlă? lemn? pietre? apă? turtă dulce? din sclipiciul cules de la stele căzătoare? cum arată geamurile? dar uşile? ce forme şi culori au?
– cum arată intrarea în şcoală? mare şi impresionantă? sau ascunsă astfel încât numai elevii de acolo să ştie cum să intre?

2. Curtea
– cum arată? cu copaci? cu flori? cu animale, păsări, fluturi? toate acestea sunt obişnuite, sau sunt fantastice? în ce fel? descrie culori, forme, cum e organizată curtea – spaţii de joacă, de sport, de lectură, de siestă…
– ce fac copiii în curte? cum / cu ce se joacă?

3. Sălile
– ce fel de săli există în clădirea şcolii de vis? de clasă? de sport? de somn de după amiază? are şi bibliotecă? sală de dans? etc.
– cum arată sălile de clasă? ce forme / culori au băncile? dar scaunele? sunt tari? moi? mai degrabă fotolii decât scaune? dar tabla cum arată? cu ce se scrie pe ea? cum se şterge? ce îţi imaginezi că pun copiii pe pereţi? dar la ferestre?

4. Elevii
– sunt doar fiinţe umane, sau la şcoala de vis mai merg şi făpturi de basm? zânuţe? elfi?
– au uniforme? sau se îmbracă cum vor ei? au ghiozdane obişnuite? sau ghiozdane speciale? dacă sunt speciale, în ce fel? ce ştiu să facă? în ce fel le fac copiilor viaţa mai uşoară?

5. Profesorii
– oameni sau creaturi din poveşti? de care?
– cum sunt îmbrăcaţi?
– cum se poartă cu copiii? se şi joacă cu elevii din când în când?

6. Orele
– ce materii se predau la şcoala de vis? cele obişnuite? altele? amândouă? ce fel de materii se predau care nu se predau la şcolile obişnuite?
– cum se desfăşoară orele? vorbeşte doar profesorul şi copiii scriu? sau e interactiv? în ce fel pot comunica copiii cu profesorii ca să le arate că au învăţat lecţia? prin vorbe? în scris? în dans? prin desen? prin mici piese de teatru? etc.

În încheiere poţi descrie în ce fel sunt diferiţi absolvenţii acestei şcoli de vis faţă de cei ai şcolilor obişnuite, sau să mărturiseşti că tu în fiecare vacanţă de la şcoala ta faci o vizită acestei şcoli, sau orice altceva de inspiră pe tine după ce ţi-ai imaginat cele de mai sus.

Spor la scris!