E. şi F. au primit tema “cartea de lângă tastatură”. La fel ca “obiecte de birou”, este o temă foarte largă care le permite să scrie cam ce vor 🙂 Aşa că iată pui de compuneri sub forma unor întrebări ajutătoare, care să le lanseze imaginaţia pe noi culmi…

Pui de compunere 1 – realist
Dacă se întâmplă să aveţi o carte lângă tastatură, povestiţi despre ea! Sau luaţi cartea voastră preferată, spuneţi că o aveţi lângă tastatură şi scrieţi despre ea: cum aţi descoperit-o, de câte ori aţi citit-o, despre ce e vorba în ea, ce vă place la ea, cui şi de ce aţi recomandat-o… etc.

Pui de compunere 2 – carte versus tastatură
Înainte de a vă apuca de varianta asta, citiţi puiul de comentariu pe tema “cărţi versus jocuri pe calculator” şi gândiţi-vă la părinţii care le spun copiilor să se joace mai puţin pe calculator şi să citească mai mult.
Imaginaţi-vă apoi discuţia dintre cartea de pe birou (ce carte?) şi tastatură… Se laudă fiecare că e mai bună? Mai folosită? Încearcă să-şi demonstreze una alteia că fiecare e mai bună pentru copii decât cealaltă? Reuşesc să ajungă la pace? Poate la un plan de a-l ajuta împreună pe copil să-şi lărgească orizonturile?

Pui de compunere 3 – plimbare
Ce carte e lângă tastatură? De ce s-a plictisit să stea acolo? Unde se hotărăşte să plece? De ce tocmai acolo? Cum decurge călătoria? Se întâlneşte cu alte cărţi, alte obiecte, altcineva? Ce discută cu ele? Rămâne altundeva sau se întoarce lângă tastatură? De ce?

Spor la scris!