Data viitoare când vreți să le mai spuneți celor mici “nu te mai juca cu mâncarea” ar fi bine să vă gândiți de două ori și să-i lăsați pe puști să facă ce vor înainte de a mânca.
Potrivit unei noi cercetări, realizată de specialiștii de la Universitatea de Iowa, copiii care aruncă, fac piure sau se joacă în orice alt fel cu mâncarea nu fac nimic altceva decât să învețe în tot acest timp. Studiul sugerează, de asemenea, că cei mici care aruncă cu mâncare pe jos sau care nu sunt tocmai cei mai atenți atunci când mânăncă (și așadar toată camera este plină de mâncare) pot fi copii care învață mai rapid atunci când cresc.
Studiul a fost făcut public în Developmental Science și este realizat cu ajutorul a 72 de copii care au fost rugați să identifice făina de ovăz, sucul de mere și laptele. Cele trei substanțe au fost alese întrucât produsele solide s-au dovedit a fi mai ușor de identificat decât cele lichide. Cercetătorii au ajuns la concluzia că cei mici care au băgat la propriu mâinile în cele trei substanțe de mai sus au avut tendința de a asocia mai rapid itemii cu substanțele decât cei care s-au dovedit a fi mai delicați în a încerca substanțele.
Un alt test, tot al cercetătorilor de la Universitatea de Iowa, de data aceasta realizat cu ajutorul a 14 copii în vârstă de 16 luni, arată același lucru: copiii care aruncă, împung, gustă sau ating mâncarea (de data aceasta au fost folosite jeleu, budincă, sos de mere și suc) învață denumirile mai rapid decât ceilalți.
Așadar: ai voștri se joacă cu mâncarea?
Sursă foto: Bradley Gordon/ Flickr.com.