Software-ul CRM este esențial pentru companiile care se dezvoltă sau care își doresc să se dezvolte. Cele mai multe companii folosesc software-ul CRM pentru a îmbunătăți și eficientiza procesul de vânzare, deoarece își creează propria bază de date cu clienții actuali și potențiali. De altfel, companiile care investesc în CRM, în medie, au un ROI de 37 lei pentru fiecare leu investit (conform Nucleus Research) 

Ce este un sistem software CRM personalizat? Cu ce te ajută și ce nevoi acoperă? Răspunsurile la aceste întrebări te vor ajuta să înțelegi mai bine de ce ar trebui să începi să investești în dezvoltarea unui astfel de software. 

Ce este un sistem software CRM personalizat?

Sistemul software CRM personalizat este răspunsul de care companiile au nevoie atunci când vor să își îmbunătățească procesele și să aibă proceduri interne clar definite și eficiente. 

Un sistem software CRM personalizat ar trebui dezvoltat de o echipă care are experiență în dezvoltarea de proiecte CRM personalizate. Produsul final pe care-l folosești este dezvoltat conform specificațiilor precise ale companiei tale și crește eficiența angajaților tăi. 

Cu ce te ajută un sistem software CRM personalizat? 

Un sistem software CRM personalizat te ajută în principal prin faptul că: 

a) Sistemul se dezvoltă împreună cu business-ul

De cele mai multe ori, sistemele software CRM cumpărate conțin funcționalități limitate. Ceea ce înseamnă că pe termen mediu și lung vor afecta productivitatea și eficiența angajaților, dar și a proceselor interne. De asemenea, trebuie să investești în trainingul angajaților pentru folosirea soluției la capacitatea ei maximă. Și dacă îți dorești o funcționalitate specifică înseamnă că trebuie să plătești extra. 

Când investești într-un sistem software CRM personalizat obții o platformă care urmărește îmbunătățirea proceselor interne, dar și creșterea eficienței în rândul angajaților. Datorită faptului că urmărește să îmbunătățească procese interne, un CRM personalizat va fi dezvoltat în jurul acestora, ceea ce înseamnă că integrarea cu oricare alt sistem software de bază de date sau de marketing se va face foarte ușor. Acest beneficiu înseamnă că angajații tăi vor putea adopta mult mai repede noua platformă și vor putea începe să lucreze mult mai eficient.  

De asemenea, un sistem software CRM personalizat poate fi dezvoltat astfel încât să scaleze odată cu business-ul, în funcție de noile procese și proceduri ce apar o dată cu creșterea angajaților, a departamentelor și a clienților. 

b) Îmbunătățește procesele de lucru între departamente 

În era în care trăim informația și abilitatea de a lua rapid decizii cu impact puternic în viitorul companiei reprezintă diferențiatorii principali între competitorii oricărui tip de piață. 

Un sistem software CRM personalizat va ajuta departamentele sau oamenii responsabili (de marketing, HR, vânzări, operațiuni etc.) să transmită informația mult mai rapid, atât între departamente cât și să o analizeze, centralizat. Astfel, vei avea o viziune de ansamblu a companiei și vei putea lua decizii informate într-un timp mult mai scurt.

Ce nevoi acoperă un sistem software CRM personalizat? 

Nevoi de vânzări 

Cu ajutorul unei baze de date CRM, managerii de vânzări pot să păstreze datele clienților, să automatizeze procesul de vânzare și să personalizeze ofertele de vânzare în funcție de nevoile clienților. 

Nevoi de marketing

Sistemul software CRM personalizat ajută echipa de marketing să creeze campanii de promovare, să stabilească obiective și să lucreze mult mai ușor cu echipa de vânzări. De asemenea, pot să urmărească rezultatele în timp real și pot fi disponibile pentru toți responsabilii implicați (CEO, COO, director de vânzări etc.), astfel încât să se ia decizii în timp real și să se eficientizeze bugetele de marketing. 

Nevoi ale departamentului de relații cu publicul

Când un client are o problemă se așteaptă ca aceasta să fie rezolvat într-un timp foarte scurt. Datorită faptului că un sistem software CRM personalizat îți permite să ai toate interacțiunile cu clienții într-un singur loc, orice reprezentant al companiei din acest departament poate să găsească răspunsuri și soluții în doar câteva minute, indiferent de natura problemei.