Am auzit prima dată de spirulină și de cât de bună ar fi ea, de la tatăl meu, pe vremea când eram în facultate. Îmi recomanda să iau, mai ales când eram în sesiune. Apoi mi-am mai adus aminte de ea de-a lungul timpului, mai ales după ce am născut și mi-am comandat o punguță de spirulină pudră, încercând să o ascund prin mâncare sau sucuri, pentru mine și domnișoara mea. Fără succes prea mare atunci (pentru că nu știam cum se ia de fapt).

Apoi, am reușit să mă împrietenesc cu ea acum 6 luni, când am început să consum cu regularitate (absolută chiar), în fiecare dimineață, în shake-ul meu zilnic, câte o linguriță. Am domolit gustul aspru (după părerea mea) cu fructe dulci (banană) sau legume dulci (sfeclă roșie) și mai ales cu miere. Iar acum nu-mi mai văd dimineața fără această minune.

Ce este spirulina de fapt?

Știați că:

– Spirulinei i se spune ”algă” datorită faptului că este un organism acvatic capabil de fotosinteză, însă se știe că nu este înrudită de fapt cu algele eukariote (studiate la lecțiile de biologie). Spirulina are forma spiralată iar dimensiunile ei sunt de câțiva microni.

– Spirulina este considerată unul dintre cele mai importante ”super-alimente” datorită concentrației de proprietăți nutriționale pe care o prezintă. Trebuie să spunem că acești nutrienți se găsesc și în alte alimente doar că ar trebui ingerată o cantitate mult mai mare din acele alimente pentru a echivala ceea ce oferă Spirulina, într-o cantitate mult mai mică.

 

– Proprietăți nutriționale:

Clorofilă – de două ori mai multă decât oricare altă plantă vie

Proteine  – 55 – 77% din reziduul uscat înseamnă proteine complete; 10-15 grame de spirulină consumate zilnic poate înlocui consumul de proteine animale

Vitamine – A, B1, B2, B3, B6, B9, C, D, E

Oligominerale – potasiu, calciu, crom, cupru, fier, magneziu, mangan, fosfor, seleniu, sodiu, zinc

Acizi grași esențiali – acid gama-linoleic, acid alfa-linolenic, EPA, DHA, acid arahidonic

Acizi nucleici – responsabili pentru regenerare celulară și oprirea îmbătrânirii celulare

Carbohidrați, Beta-caroten, Pigmenți de fotosinteză.

 

– Terapeutic, Spirulina prezintă următoarele avantaje:

– Întreține și tonifică organismul (tratează deficite și curăță organismul)
– Este ușor digerabilă și absorbabilă în organism (foarte indicată și pentru cei care au organismul slăbit, care nu asimiliează corect ceea ce au nevoie, cum ar fi: supraponderalii, hipoglicemicii, diabeticii, cei cu artrite sau diverse cancere)
– Protejează rinichii (în special folosit ca remediu împotriva efectelor adverse ale medicamentelor)
– Protejează ficatul (în cazul unei ingestii prelungite cu alcool, droguri sau toxine alimentare)
– Îmbunătățește calitatea sângelui și curăță arterele
– Inhibă dezvoltarea fungilor, a bacteriilor și fermenților
– Inhibă formarea cancelului de colon, datorită prezenței pigmentului albastru de ficocianină, cu efecte: astringente, de remisie a inflamațiilor, de acumulare a aminoacizilor în creier (crește capacitatea mentală)
– Imunotonic

 

Așadar, principalele beneficii pe care le aduce Spirulina:

–       creșterea activității cerebrale (bună pentru creier)

–       îmbunătățirea întregului organism, prin proprietățile de reparare a țesuturilor, funcționarea optimă a organelor interne și a nivelurilor lor de energie, ajută funcția digestivă prin creșterea florei intestinale

–       fiind foarte bogată în antioxidanți (beta-caroten, vitamina E, Clorofilă etc), reparară celulele și le întinerește

–       ajută la pierderea kilogramelor; Spirulina nu este un remediu special pentru slăbit dar datorită nutrienților pe care îi conține, ajută organismul să se refacă, asigură sațietate și ar putea fi chiar un ”antrenor personal intern în lupta cu arderea grăsimilor”

–       studiile arată că Spirulina ajută la îmbunătățirea valorilor colesterolului, reduce inflamațiile și curăță corpul de diverse toxine. Astfel, ajută în lupta împotriva oboselii cronice, a anemiei, hipoglicemiei sau ulcerului.

 

Riscuri asociate cu Spirulina:

–       reacții alergice

–       diaree

–       dureri de stomac

–       intoxicarea cu metale grele (mercur, arsenic etc)

Se pare ca toate aceste 4 tipuri de riscuri apar doar atunci cand Spirulina este contaminată. Astfel, pentru evitarea lor trebuie să consumați Spirulină doar de la producători care au o anumită reputație, care au CERTIFICĂRI organice pentru produsele lor și în care aveți încredere.

Studiile arată că Spirulina este contraindicată atunci când suferiți de o afecțiune cunoscută fenilcetonuria – nu se metabolizează fenilalanina. Și este contraindicată și bolnavilor cu edeme (care rețin apă), din cauza blocajelor fluidelor ce irigă abdomenul inferior. De-asemeni, se recomanda prudență în insuficiență hepatică sau renală (ficat, rinichi).

Utilizarea Spirulinei în sarcină și alăptare este controversată – ca și regulă generală, Dr. Langa Olivia-Diana recomandă consumul de Spirulină doar mămicilor care au avut o dietă vegetariană/vegană (și) înainte de a rămâne însărcinate, pentru a nu declanșa un proces agresiv de detoxifiere pe perioada sarcinii.

Mai multe informații despre Spirulină găsiți în descrierea produsului din magazinul Crudsisanatos.ro

Spirulina se poate folosi pentru întreaga familie. Dacă știți că niciunul dintre membrii familiei voastre nu suferă de afecțiunile care ar putea face Spirulina contraindicată, puteți începe introducerea cu moderație a pudrei de spirulină, mai ales în sucuri sau smoothie pentru o digestie mai ușoară și pentru o asimiliare mai bună, ori în combinație cu ulei&sare (~pastă tartinabilă).

Recomandare: înainte de a introduce Spirulina în alimentația zilnică a copiilor voștri, ar fi totuși recomandat să cereți părerea unui specialist în nutriție.

 

Mic concurs

Și pentru că vrem să vă convingeți singuri că Spirulina poate să vă ajute și că poate fi chiar delicioasă (în combinația voastră preferată), vrem să vă oferim în dar o punguță de pudră organică de Spirulină! Spuneți-ne într-un comentariu (până miercuri 4 septembrie, ora 23:59) – ce superaliment ați încercat, cum l-ați folosit și dacă v-a fost de ajutor. Tragem la sorți câștigătorul.

 

Later Edit

Câștigătoarea pliculețului de 250g de Spirulină este AncaD. Așa a ieșit…

castigator spirulina

 

 

Cine este Crud și sănătos?

logo_transp_CSCrud și Sănătos este un concept născut din dorința de a oferi informații medicale utile și avizate în direcția unei alimentații sănătoase. În 2011 am creat primul magazin online de superalimente din Romania, iar în 2013, cu ajutor de Sus, am deschis primul cabinet de Nutritie Raw-Vegană din țară, la Cluj-Napoca.

Dacă vrei să te documentezi despre cum să-ți construiești o viață sănătoasă, despre cum să mănânci corect, potrivit stilului tău de viață, despre cum să slăbești sau să acoperi carențele alimentare, despre superalimente și beneficiile lor sau poate despre cum să faci tranziția către un stil de alimentație (raw) vegan  – intră pe www.CrudsiSanatos.ro (cabinetmagazin onlineblog sau pagină de Facebook). Aici te așteaptă Dr. Langa Olivia-Diana: medic, terapeut și raw-nutriționist, care îți va ghida pașii către Sănătate și Bunăstare.

Comentarii prin Facebook (recomandat)

comentarii

Pin It on Pinterest

Share This