Urma un weekend de vara prelungit si ne doream foarte mult sa plecam din Bucuresti catre un loc cu mai multa natura si mai putini oameni. Si, cum luni era liber pentru multa lume, am vrut sa evitam destinatiile “consacrate” si sa alegem un loc mai putin popular. De cand calatorim cu copiii (o prichinduta de 3 ani jumate si un prichindel de 1 an si 5 luni) statul in coloana nu e chiar usor de suportat. Asa am ales ca destinatie Orsova. Si foarte bine am facut pentru ca nu poti sa dai gres cu asa ceva.
Drumul e de la bun la foarte bun si destul de liber ( daca nu pun la socoteala iesirea din Bucuresti care a durat o ora, de ne intreba Delia din minut in minut “tot in Bucuresti suntem?”). Am plecat vineri seara si am facut cam 6 ore cu cateva mici opriri pentru dezmorteala.
decebalus rex
Peisajul de acolo e minunat, vezi Dunarea inconjurata de munti, barcute si vaporase de tot felul, pe malul celalalt vezi o localitate care e in Serbia. Oraselul e micut dar foarte frumos. Te poti plimba pe faleza lunga de vreo 6 km, copii se pot juca in parcul aflat chiar pe malul Dunarii. De aici poti inchiria si karturi cu pedale si cu atas pentru copii la un pret super ok, 7 lei – 15 minute. Pentru mine 15 minute s-au dovedit a fi mai mult decat suficiente. Credeam ca sunt intr-o forma fizica fantastica cu tot alergatul prin parcuri cu copiii, dar sa ocolesc peninsula pe care e amplasat parcul a fost un efort urias.
Obiective turistice sunt o gramada: Bustul lui Decebal, Cazanele Dunarii, pestera Ponicova, pestera Veterani, Manastirea Mraconia. Ca variante de transport poti alege sa mergi cu masina pe un drum foarte bun sau poti lua vaporasul, salupa, barca cu motor. Noi am ales sa mergem cu masina pentru ca variantele pe Dunare durau prea mult si ne doream mai multa libertate de miscare. Croaziera cu vaporasul era de 3 ore iar cu barca cu motor o ora jumate. De data asta ni s-a parut greu de rezistat cu copiii atata timp. Daca alegeti varianta cu masina si totusi doriti sa va plimbati si pe Dunare gasiti vaporase cu motor care va asteapta la pontonul de langa Manastirea Mraconia. Cu 30 de lei vedeti toate obiectivele si in varianta pe apa.
Chiar din Orsova poti urca la Manastirea Sfanta Ana de unde poti vedea intregul oras de sus. Se poate ajunge si cu masina dar noi am vrut sa mergem pe jos. Drumul are doar 1,5 km si sunt si cateva bancute de lemn unde sa-ti tragi sufletul.
pensiunea wanted

Sursa foto

De dormit nu am prea dormit dar ne-am cazat la pensiunea Wanted aflata pe malul Dunarii, pe strada cea mai veche din oras (orasul vechi a fost inundat pentru constructia barajului). Pretentiile noastre au fost pe deplin implinite la aceasta pensiune: pat mare in care sa incapem toti patru, curte cu iarba, priveliste minunata din camera si sa ne primeasca cu caine (Rona, pe care o luam cam peste tot cu noi). Copiii au fost incantati de curte si de balansoare, de pontonul de pe care au aruncat pietre in Dunare si de unde stand pe balansoar priveau barcutele si vaporasele care treceau prin fata noastra. La o privire mai atenta am vazut si un pic de mucegai in baie, poate camera un pic cam mica dar per total plusurile au fost mai multe.
Gazdele ne-au recomandat cele mai bune locuri unde sa mancam. Am urmat sfaturile lor si nu am regretat. Am mancat peste pe saturate la pensiunea Steaua Dunarii din Eselnita, la Hotel Meridian din Orsova ne-am delectat pentru prima oara cu plescavita (o mancare sarbeasca, yummy) si in ultima zi ne-am rasfatat cu o pizza la Pizzeria Luppo cu doar 15 lei. Da, cam toate preturile sunt mult mai mici decat in Bucuresti.
In zona mai sunt o multime de locuri minunate de vazut. Noi cu siguranta vom reveni.

pe dunare

Guest Author – Diana

dianaSalut. Sunt Diana si in cea mai mare parte a timpului sunt mama Deliei si a lui Dragos. Zi de zi descopar lucruri noi despre mine, despre copilul care am fost, despre femeia care am devenit si cea care devin si sunt foarte recunoscatoare copiilor mei ca mi-au dat posibilitatea sa fiu parinte.