Indiferent că aveți acasă un fin cunoscător de dinozauri, ce poate să vă povestească despre specii, denumiri complicate și mod de viață sau, din contră, copilul vostru nu e foarte pasionat de aceste făpturi dispărute de atâta timp … cred că o vizită la un parc tematic cu dinozauri ar fi bine venită, în orice anotimp.

De ce să mergeți la Dino Parc Râșnov

• Dino Parc este unul dintre cele mai mari parcuri cu dinozauri din Europa și cel mai mare din sud-estul Europei.
  • Dino Parc este atât o zonă de agrement cât și un muzeu în aer liber. Are trasee de aventură pentru cei mici și chiar tiroliană pentru adulți, căsuțe în arbori, cinematograf, cameră cu lasere și multe zone interactive.
  • Dino Parc prezintă un traseu cu 50 de dinozauri atestați științific și reproduși în mărime naturală.
  • La Dino Parc Râșnov găsiți scheletul  aproape intact al unui mastodont descoperit pe teritoriul României. Printr-o colaborare cu Muzeul Național Secuiesc, filiala Depresiunii Baraolt, în această expoziție unicat de la Dino Parc, vizitatorii vor putea să admire scheletul de 7 metri lungime și 3,5 metri înălțime al unui mastodont descoperit la Racoșul de Sus în anul 2008. Scheletul este complet în proporție de 85% și, potrivit specialiștilor, aparține speciei Anancus Arvernensis, un strămoș al mamutului care a trăit în urmă cu 3 milioane de ani. În cadrul expoziției, cei care vor vizita parcul vor putea vedea și o reproducere virtuală interactivă a mastodontului, care va simula condițiile de viață ale acestuia.
  • Expoziția de roci și fosile de la Dino Parc – expoziție unică în România  veți putea admira combinații de minerale în rocă magmatică, cele mai mari cristale de tremolit din România, fragmente de aragonit din cel mai mare zăcământ din Europa și “Opalul Doboș”, un tip de opal stratificat din zona Covasnei, unicul de acest fel din lume. Mai mult decât exponatele de rocă, toți cei prezenți vor putea să observe și să analizeze fosile ale animalelor preistorice care au fost găsite pe teritoriul țării noastre: bizonul de stepă, ursul de peșteră, mamutul lânos, rinocerul lânos sau cerbul și calul preistoric.
  • Hatzegopteryx și cuibul de ouă de dinozaur. Hatzegopteryx thambema („Înfricoșătorul zburător din Haţeg”) a fost descoperit în 1978 de către profesorul Dan Grigorescu în zona Haţegului. A trăit, acum cca 68 de milioane de ani, la sfârşitul perioadei Cretacice. Numele său este compus din cel al regiunii în care a fost descoperit, şi „pteryx”, grecescul pentru „aripă”. Cu o deschidere a aripilor de circa 12 metri, un craniu de aproximativ 3 metri, nemaiîntâlnit la niciun animal din trecut, cu oase puternice ale membrelor, în pofida capacităţii de a zbura, care implică uşurinţă, Hatzegopteryx thambema este cel mai mare pterozaur descoperit până în prezent. Pterozaurii puteau merge pe toate cele 4 membre. La nevoie, aceștia își strângeau aripile și le foloseau pe post de picioare.
  • În situl fosilifer de Ia Tuștea au fost descoperite 18 cuiburi cu ouă aparținând speciei de dinozaur hadrosauroid (“dinozaur cu cioc de rață”) Telmatosaurus transsylvanicus. Stabilirea apartenenței se datorează faptului că lângă cuiburile cu ouă, au fost descoperite fragmente din scheletul puilor, iar acestea indică în mod clar că provin de Ia Telmatosaurus. A fost și este o mare surpriză în lumea științifică pentru că tipul de ou sferic, cu coaja ornamentată cu noduli rotunjiți și cu o microstructură prismatică, descoperit la Tuștea, aparține speciei de ou numit Megaloolithus, iar până Ia descoperirea de Ia Tuștea se considera că acest tip de ou aparține unor mari dinozauri sauropozi, deci ierbivori, din familia Titanosaurilor. În Argentina s-au găsit chiar embrioni de titanosauri în ouăle de acest tip.

Nu știu dacă v-am convins cu toate aceste informații să mergeți la Dino Parc Râșnov, sper totuși că îi veți face o vizită pentru că sunt lucruri și informații foarte valoroase acolo iar copiilor sigur le-ar plăcea să trăiască aventurile direct printre picioarele dinozaurilor. Ghizii de la Dino Parc sunt minunați și știu cum să îi atragă pe cei mici și să le ofere informațiile într-un mod interactiv și în joacă. Vă spun asta pentru că i-am prins și noi când am fost.
Dacă vreți să mergeți în grupuri mai mari este bine să știți că începând cu 19 septembrie, toți elevii beneficiază de o reducere de 20% din prețul biletului de intrare în parc. Oferta este valabila pentru grupuri de minimum 15 elevi. De asemenea, la fiecare 10 elevi, un însoțitor adult beneficiază de intrare gratuită. Însoțitorul trebuie să prezinte carnetele elevilor la achiziționarea biletelor.
Așadar, mergeți la Dino Parc Râșnov!
Vezi galerie foto Dino Parc pe pagina noastră de Facebook.