P3090263 Vă povesteam cu câteva articole în urmă despre pachețelul cu cărți primit de la Cufărul Cărților. Ei bine, astăzi vă prezint a doua carte primită atunci și răsfoită de nenumărate ori – The Usborne Big Book of Big Sea Creatures and some little ones too… . Ca și cea cu abțibilduri, aceasta face parte dintr-o colecție, numită Big Book of Big Things, și cuprinde cărți cu multe tematici interesante: dinozauri, utilaje, trenuri, insecte și așa mai departe.

P3090265 Cartea i-a atras atenția prichindelului mai ales fiindcă e albastră, culoarea lui preferată. Deschizând-o, a rămas surprins de mărimea ilustrațiilor și de cât de detaliate sunt. Cartea are 4 secțiuni care se desfac, fiecare prezentând  o priveliște din adâncurile mării. Animalele, crustaceele și peștii sunt desenate la scară. Astfel, e foarte ușor să realizezi cât de mare e balena albastră față de un delfin, de pildă. Sau cât de mare este de fapt calmarul gigantic, mai ales dacă îl compari cu un om.

P3090264 S-a întâmplat să avem figurină balenă albastră, iar lui i-a plăcut tare mult să o compare cu cea din carte. A descoperit repede că figurina nu are pe ea lipitori (barnacles) și s-a iscat o întreagă discuție pe tema asta. Apoi ne-a adus aminte că balena nu are dinți, are fanoane, ceea ce aflase deja dintr-o enciclopedie pentru cei mici. Și așa, total relaxat și fără vreun impuls din partea noastră, a ajuns să știe o grămadă de lucruri despre anatomia balenelor.

P3090266 Mi-a plăcut că am găsit câteva informații interesante despre fiecare animal în parte, exprimate în cuvinte simple, fapt ce ne-a ajutat și la traducere și la explicațiile ulterioare. Fiindcă, vă dați seama, totul era întâmpinat cu un ”De ce?” cu ochii mari și curioși. E-adevărat, a trebuit să mai săpăm prin amintiri sau pe net după anumite răspunsuri, dar în mare cartea ne-a adus multe lămuriri utile.

Calitatea desenelor chiar m-a impresionat. Toate creaturile sunt realiste și pline de viață, delicat și atent colorate cu ceea ce par a fi acuarele. Ele interacționează în toate scenele și e foarte interesant să le urmărești, să vezi care pe care o vânează, care dintre ele se ajută reciproc și care depind una de alta.

Un lucru important de menționat este și felul în care este făcută cartea. Toate paginile sunt din carton ce pare destul de rezistent, coperțile fiind, evident, mai groase.

Dacă v-am deschis gustul, aruncați o privire în albumul cu promoții de la Cufărul cărților, poate dibuiți pe-acolo ceva ce v-ar interesa. Dacă nu, puteți oricând să faceți o comandă prin Cufărul cărților. Sigur va merita așteptarea!