Fie că ne place iarna, fie că nu, un lucru este sigur – copiii sunt de multe ori cei care răcesc, pentru că sistemul lor imunitar nu este la fel de pregătit pentru temperaturi mai joase, precum cel al adulților. Cu toate acestea, există câteva “trucuri” cât se poate de simple și foarte naturale care țin copiii departe de răceli.

  • Probiotice

Prima „barieră” a sistemului imunitar este chiar gâtul nostru, gâtul care conține milioane de bacterii benefice, numai că o dietă care nu le susține face ca acestea să fie din ce în ce mai reduse la număr. Specialiștii ne recomandă să încercăm să mâncăm iaurturi, ba chiar câteva studii arată că cei care consumă un iaurt pe zi scad șansele să răcească cu 25%.

  • Băuturi calde

Nu mă refer la ciocolată caldă, deși dacă este făcută din cacao naturală ar fi o variantă foarte bună. Ceaiurile sau infuziile de fructe ne aduc nu doar savoare și aromă, ci și vitamine, iar gâtul copiilor va fi mai fericit după o cană mare de ceai. Dacă în cana de ceai avem și o feliuță de lămâie și o lingură de miere cu atât mai bine.

  • Fructe și legume

Știu că toată lumea spune asta și mai știu și că mulți sunt cei care țin cont de fructele și legumele crude care nu ar trebui să lipsească din hrana zilnică. Sunt pline de vitamine și minerale, amionoacizi și unde mai pui că sunt și extrem de gustoase. Portocalele, bananele, merele sunt fructe pe care le găsim în piață și de care ne putem bucura iarna aceasta fără restricții.

Voi ce ați mai adăuga? Cum țineți răceala departe iarna aceasta?

Sursă foto: tec_estromberg/ Flickr.com.

Comentarii prin Facebook (recomandat)

comentarii

Pin It on Pinterest

Share This