Via request pe mail.

Roxana (clasa a VI-a) are nevoie de idei pentru o compunere cu titlul “Impresii de vacanţă”.
Cum eu nu am fost în vacanţa ei, nu pot decât să-i propun nişte întrebări la care să răspundă şi câteva idei de detalii pe care le poate descrie.

Analiza subiectului: “impresii de vacanţă” se poate referi la impresiile mele din vacanţă sau la impresiile unei vacanţe despre persoana care a trăit-o. Dacă profesoara e mai serioasă şi mai strictă îţi recomand puiul de compunere 1, dacă ţi se pare că ştie de glumă şi că apreciază idei mai originale, încearcă-ţi mâna cu puiul de compunere 2.

Pui de compunere 1
Descrie pe puncte pe unde ai fost şi ce ai făcut. La fiecare loc sau activitate poţi scrie despre:
– ce ţi-a plăcut cel mai mult? oamenii cu care ai fost? ceva din ce ai făcut acolo? ceva ce ai văzut?
– dă detalii despre motivele pentru care ţi-a plăcut: cum te-ai simţit? te-ai distrat? ai învăţat ceva nou? ţi-ai făcut prieteni noi? ai descoperit ceva nou despre oameni pe care îi ştiai mai de mult?
– poate că ai fost cu părinţii tăi undeva şi ai vorbit cu ei despre ceva ce nu mai vorbisei până atunci, poate că ai descoperit că şi mamei tale îi place aceeaşi îngheţată ca şi ţie, poate că ai fost într-o tabără unde ai cunoscut o grămadă de copii cu care te-ai înţeles bine, sau poate în tabără ai învăţat jocuri noi…
– dacă ai stat şi acasă, poate că ai aflat de la TV, internet sau cărţi lucruri noi, sau poate că ai reuşit să petreci mai mult timp cu părinţii tăi sau cu prietenii de la bloc…
– poţi să închei spunând că vacanţa a fost prea lungă sau prea scurtă, ce ai vrea să faci la fel în următoarea vacanţă sau ce ai vrea să faci altfel.

Pui de compunere 2
Imaginează-ţi că vacanţa ta de vară e un personaj şi scrie de parcă ar scrie ea.
– poate să înceapă prin a se descrie singură, de exemplu: “Mă numesc Vara 2007 şi sunt ultima vacanţă a Roxanei. Am fost creată dintr-o săptămână la mare, doua weekend-uri la munte şi mai multe activităţi amuzante acasă…” – şi aşa mai departe.
– poate să povestească că abia te aştepta să termini şcoala ca să îţi arate lucruri noi.
– poate să povestească despre ce ai făcut tu în acele zile, cum te-ai distrat, ce ai învăţat, cu cine ai fost… etc.
– la sfârşit, poate să spună că v-aţi înţeles foarte bine şi că ea acum se duce în ţara vacanţelor trăite şi că aşteaptă cu nerăbdare impresiile următoarei tale vacanţe.

Spor la scris!