Via request pe mail.

Asta e grea… “Te rog scrie o compunere despre carte pentru un copil de clasa I”. Dacă de clasa a VI-a îmi mai amintesc vag ca prin ceaţă, nu mai ştiu ce vocabular aveam în clasa I şi cam până unde îmi zburda imaginaţia… Dar să vedem ce iese!

Pui de compunere 1
– povesteşte despre prima carte pe care îţi aminteşti să te fi uitat
– ce carte era? ce ţi-a plăcut la ea? era mică / mare? colorată? cu poze / fără?
– cine ţi-a citit-o? cum te simţeai când ţi se citea? curioasă? bucuroasă? somnoroasă?
– îţi plăcea să ţi se citească aceeaşi carte de mai multe ori, sau vroiai de fiecare dată altă poveste?
– poţi să închei cu nişte impresii generale despre poveşti (ce fel de poveşti îţi plac, ce îţi place cel mai mult la ele…) şi să spui ce crezi / ce simţi despre faptul că poţi acum să citeşti şi singură.

Pui de compunere 2
– descrie câte feluri de cărţi ştii tu şi încearcă să le compari cu oameni
– sunt cărţi bătrâne, cu riduri pe copertă şi cu paginile puţin îngălbenite – ele ştiu lucruri serioase şi sunt printre noi de foarte mult timp
– sunt cărţi tinerele şi subţirele, îmbrăcate colorat şi decorate cu poze, care ştiu să te amuze şi să te binedispună
– sunt cărţi de poveşti, cu coperte frumoase şi lucioase, unde textul e rotund şi clar, iar pozele te ajută să înţelegi ce scrie – un pic ca mami şi tati care ştiu să fie şi serioşi şi jucăuşi şi care te ajută să înţelegi lumea din jurul tău
– poţi să termini ori spunând care cărţi îţi plac ţie mai mult, sau dacă tu ai fi o carte, ce fel de carte ai fi.

Spor la scris!