Documentarea a trei proiecte jurnalistice despre sistemul preuniversitar de educație, public și privat (dacă subiectele care vizează sectorul privat au relevanță la nivel național) va fi susținută financiar și editorial la a treia ediție a Burselor Superscrieri/BRD. Pornind de la întrebarea „Cum anume poate fi schimbată școala românească?”, direcțiile propuse sunt: metode noi de predare, adaptate generațiilor Y/Z, schimbarea în relațiile dintre profesori și elevi, adaptarea curriculei la actualitate și trecerea de la un management de tip autoritar al școlii la unul colaborativ-participativ.

Fundația Friends For Friends și BRD – Groupe Société Générale oferă trei burse jurnalistice a câte 2.000 de euro pentru documentarea acestei tematici.

Cea de-a treia ediție a programului Bursele Superscrieri/BRD își propune să scoată la iveală acele modele pozitive care pot avea un impact asupra educației și un potențial de reformare a sistemului, din interior.

Poate câștiga o bursă Superscrieri/BRD orice autor din România – indiferent că este profesionist sau amator, jurnalist sau blogger, se exprimă prin cuvânt sau prin imagine, publică pe platforme tradiționale ori exclusiv în mediul digital. Organizatorii încurajează proiectele complexe, realizate de echipe autor + fotoreporter/artist vizual.

Propunerile de proiecte vor fi evaluate de un juriu format din jurnaliști – Emilia Șercan (Pressone), Florin Negruțiu (Republica.ro), Mona Dîrțu (MondayMemo), Sorana Stănescu (Decât o Revistă) și Teodor Tiță (Dilema Veche).

Pe lângă finanțare, bursele vin la pachet cu o latură de sprijin editorial, prin Seminariile Superscrieri și un program de mentorat, ambele susținute de Mona Dîrțu. Seminariile sunt întâlniri de bune practici care se desfășoară pe parcursul a două zile intensive și au ca scop profesionalizarea jurnaliștilor din noua generație (deschise bursierilor, dar și altor autori). Programul de mentorat, gândit ca o serie de ședințe de redacție, este dedicat proiectelor selectate, dar va include până la încă trei proiecte înscrise, pe care autorii vor să le continue în afara burselor.

Primele două ediții ale Burselor Superscrieri/BRD au avut ca rezultat douăsprezece materiale care radiografiază sistemul de educație din România. Dacă la ediția de anul acesta se urmăresc aspectele pozitive și soluțiile de schimbare a sistemului, cele șase materiale publicate în 2016 au urmărit disfuncționalități ale acestuia:

  1. Proiectul „Directori la concurs”, de Ani Sandu & Octavian Coman (Decât o Revistă)
  2. Proiectul „Dacă leacul pentru cancer s-ar afla în mintea unui român sărac, ar fi un mare ghinion”, de Alex Nedea & Mircea Topoleanu (VICE România)
  3. Proiectul „Ratații din sistem”, de Ionela Gavriliu & Liviu Dochița (Dela0.ro)
  4. Proiectul „De ce nu reușesc părinții să schimbe sistemul de învățământ din România”, de Andrada Lăutaru & Mircea Topoleanu (VICE România)
  5. Proiectul „Nota vrajbei noastre. Poziția elevului în școala românească”, de Anca Chimoiu, Ramona Loznianu (Republica.ro)
  6. Proiectul „Depresia la copii este ignorată de autoritățile române, în timp ce adolescenții se sinucid”, de Andrada Fiscutean & Sorina Vazelina (VICE România)

Toate materialele pot fi accesate aici (https://goo.gl/wqPRMk).

“Afinitatea noastră pentru Bursele Superscrieri definește tipul de angajament pe care îl avem față de societate, acela în care încercăm să contribuim la rezolvarea unor probleme și dileme reale. Educația din România are nevoie de jurnaliști pregătiți și atenți la nevoile reale ale domeniului, pentru care contează mai mult importanța subiectului și impactul asupra școlii și mult mai puțin calitatea de fapt divers sau un anumit număr de clickuri”, a spus Flavia Popa, Secretarul General al BRD.

Aplicațiile pentru ediția curentă sunt deschise până pe 9 iunie, iar formularul de înscriere, precum și alte detalii depre program, pot fi accesate pe site-ul FFFF:  www.ffff.ro/bursele-superscrieri.

Printre susținătorii programului Bursele Superscrieri/BRD se numără: HotNews, Beau Monde, Cosmopolitan, National Geographic, Șapte Seri, Republica.ro, IQads, Decât o Revistă, SCENA9, UrbanKid, The Institute, Igloo, Centrul pentru Jurnalism Independent, RISE Project, Think Outside The Box, România Pozitivă.


#Despre Fundația Friends For Friends 

Ne direcționăm toate eforturile și energia să susținem creativitatea practică, dezvoltând proiecte și instrumente care să îi ajute pe oameni să își descopere potențialul creativ. 

Printre proiectele FFFF: Creative Fitness Studio – gym de antrenare și dezvoltare a creativității prin exerciții și experiențe creative de grup (Atelier de Creative Writing pentru companii/organizații), Biblioteca FFFF – peste 1600 de cărți utile profesioniștilor implicați în industrii creative, Policlinica de Marketing și Comunicare pentru ONG-uri, proiectul In a Relationship dedicat liceenilor și, nu în ultimul rând, Superscrieri (Premiile Superscrieri, cartea Superscrieri, Bursele Superscrieri pe domenii de interes social și Seminariile & Masterclass-ul Superscrieri).

#Despre BRD – Groupe Société Générale

Ca actor în societate, BRD investește în proiecte din domeniul culturii, educației și sportului privilegiind proiecte care construiesc, dezvoltă, cresc o nouă generație și aduc valoare pe termen lung.
Plecând de la convingerea că educaţia are cel mai mare impact asupra viitorului societăţii, banca îşi orientează eforturile şi resursele pentru a construi sau susţine programe care schimbă felul în care copiii sunt pregătiţi pentru viitor. BRD este partener pentru profesori şi şcoala românească în programe precum Fizica Altfel sau Aspire for Teachers. În aceeaşi măsură, BRD crede în inovaţie şi în capacitatea tinerilor de a schimba viitorul cu ajutorul tehnologiei (Mindcraft – development kit de la BRD; prima competiţie naţională de robotică – BRD First Tech Challenge, laboratorul de robotică MINDCRFAT HUB deschis la Universitatea Politehnică din Bucureşti sau sustinerea echipelor de robotică Autovortex şi heRObotic).

Comentarii prin Facebook (recomandat)

comentarii

Pin It on Pinterest

Share This