Copiii au nevoi alimentare diferite de noi, adultii. Acest lucru se datoreaza ritmului de crestere accelerat, ceea ce determina ca metabolismul lor sa fie mult mai rapid decat al nostru, iar consumul de energie mai mare. Din alimentatia lor trebuie sa faca parte produse bogate in fibre, proteine, carbohidrati, vitamine si minerale.

Dintre minerale, un important nutrient este FIERUL. Daca micutul nu are un aport adecvat de fier, organismul nu produce suficiente globule rosii (hematii) si, astfel, exista riscul aparitiei anemiei feriprive. Conform specialistilor, unul din patru scolari sufera de acest tip de anemie. Fierul ajuta organismul sa produca eficient energia fara de care organele si sistemele corpului nu ar functiona la parametri normali. Iar cei mici au nevoie de toata energia, pentru a sustine activitatile de peste zi.

Nutritia este un factor important pentru a avea un stil de viata sanatos. Iar copiii, in mod special, au nevoie de o alimentatie variat siechilibrata Fierul este un mineral esential pentru transportul oxigenului si ajuta la functionarea corecta a tuturor organelor, la sustinerea imunitatii copilului si la dezvoltarea cognitiva optima. Aceasta carenta se poate preveni printr-o nutritie echilibrata, care sa contina cantitatile necesare de fier.
Micul dejun este cea mai importanta masa a zilei, care le asigura celor mici energia necesara pentru a avea un start optim al zilei.

„Un mic dejun echilibrat este format din alimente care contin carbohidrati de calitate, fibre si proteine, cum ar fi laptele, cerealele integrale si fructele. Mineralele-cheie trebuie sa fie si ele prezente la micul dejun. Pentru o putere de concentrare sporita, fierul este un factor important in alimentatie. Pe langa alimente precum broccoli, spanac, seminte de dovleac sau carne, fierul se mai gaseste si in cacaua instant NESQUIK Opti-Start. In combinatie cu un pahar de lapte, cacaua instant NESQUIK Opti-Start este parte a unui mic dejun echilibrat”, declara Nicoleta Tupita, specialist in nutritie, Nestle Romania.

O alta sursa importanta de fier sunt fructele si legumele de sezon: fasolea verde, stevia, urzica, spanacul si capsunele au un continut ridicat de fier si sunt un real ajutor in combaterea starilor de oboseala si in stimularea energiei copiilor. De obicei, copiii nu sunt foarte incantati de alimentele care contin fier: spanacul, broccoli, ficatul, somonul, ouale, nautul. Insa exista si variante ce ii pot tenta, cum ar fi fisticul, nucile si smochinele uscate. Incearca sa le introduci in alimentatia zilnica, sub forma de gustare.

NESQUIK Opti-Start este ajutorul de nadejde al mamicilor inspirate, care cresc copii puternici. Noua cacao instant NESQUIK Opti-Start contine un complex unic de vitamine si minerale ce completeaza bunatatea naturala a laptelui si ajuta la cresterea sanatoasa a copiilor: FIERUL ce contribuie la dezvoltarea normala a functiei cognitive, zincul pentru buna functionare a sistemului imunitar si vitamina D pentru o absorbtie corespunzatoare a calciului si fosforului, acestea din urma fiind continute de lapte in mod natural.

Pentru a afla mai multe detalii despre importanta fierului in dieta zilnica a copilului tau, precum si principalele alimente din care-l poate asimila, asculta sfatul specialistului in nutritie, Nestle Romania, Nicoleta Tupita.

Afla mai multe din canalul youtube Nesquik sau pagina de facebook.

Intra pe http://www.didactic.ro/nesquik, completeaza chestionarul si vezi daca l-ai pregatit pe cel mic pentru a incepe ziua in forta!

Si nu uita: FIER in fiecare zi!

Comentarii prin Facebook (recomandat)

comentarii

Pin It on Pinterest

Share This