Conferința și workshop-ul Învață CUM să înveți va aborda subiecte legate de educaţia care trebuie adaptată la noile realităţi sociale şi înţelegerea problemelor profunde ale educaţiei, identificarea şi dezvoltarea abilităţilor native ale noii generaţii, noi metode de învăţare prin stimularea cunoaşterii şi creativităţii, dar şi subiecte legate de faptul că a şti cum să înveţi reprezintă o competență formată din cunoștințe, capacități și atitudini. Participanţii vor afla şi despre identificarea căilor de dezvoltare profesională corespunzătoare individului în societatea modernă, dar şi despre schimbarea paradigmei Educaţiei, ca Proiect de Ţară.

’Educația nu înseamnă frustrare, note, penalizare, corijențe, repetenție, obediență, înjosire, asumarea unor frustrări sociale de genul: ”Păi, și ce poți să faci? Asta e!.” Instruirea înseamnă aptitudini, încurajare, bucurie, zâmbet, pas cu pas, metodă adecvată, domeniu adecvat persoanei, mentorat şi consiliere. Instruirea nu înseamnă: evaluarea unidirecțională (doar a elevului); (nota reprezintă un calificativ ce reflectă rezultatul acțiunilor tuturor factorilor implicați); instruirea nu înseamnă aroganță, profesori greu de mulțumit, examene care să hotărască, în locul elevului, ce școală să urmeze, presiunea studiilor ”la fără taxă” – presiune care face din obediență un atribut” a declarat unul dintre speakerii prezenţi la eveniment, Lect. Univ. dr. Petru Ionescu-Caibulea.

Schimbarea atitudinilor privind școala este esențială pentru adaptarea la nevoile actualei societăți

Într-un studiu publicat de UNESCO se face referire la multiplele dimensiuni ale inteligenței umane, altele decât abilitățile logice și lingvistice care sunt de obicei prețuite în majoritatea mediilor școlare. Unii copii sunt talentați la muzică, alții au abilități spațiale excepționale (necesare, de exemplu, arhitecților și artiștilor), sau corporale/kinestezice (necesare atleților) sau abilități de relaționare etc. De aceea, școlile trebuie să creeze cel mai bun mediu pentru dezvoltarea copiilor luând în considerare toate aceste diferențe individuale.

Părinti, cadre didactice, studenți și oricare alte persoane interesate sunt așteptate pe data de 16 mai, la Bucuresti să participe la un eveniment unic pe tema educației. Conferința și Workshop-ul „Învață CUM să Înveți” va dezbate actualul sistem de învățământ învechit și rigid, care nu poate pregăti noi generații în contextul actualei societăți și ceea ce trebuie făcut ca părinte și profesor pentru a schimba mentalități. Evenimentul oferă posibilitatea de a regândi aspectele legate de școală și de a găsi soluții pentru a trece mai ușor peste aceste provocări inerente din viatța copiilor, a părinților și a cadrelor didactice.

În cadrul workshop-ului, participanții vor avea ocazia să afle cum pot îi ajuta pe copii să învețe cu plăcere și vor primi recomandări practice pe care le pot pune în aplicare începând chiar de a doua zi. Vor fi abordate cele mai frecvente probleme legate de învățare și examene: cum să determine copilul să citească cu plăcere, cum să fie motivat să învețe. Alegerea corectă a carierei este de asemenea o temă dezbătută în cadrul workshop-ului, destinată atât elevilor ți studenților, cât și tinerilor adulți ți părinți.

Cine vorbește la conferință

speakeri conferinta

  • Profesorul Solomon Marcus va fi prezent la conferință și va vorbi, printre altele, despre: ignorarea nevoilor și drepturilor fundamentale ale copilului și adolescentului, ignorarea imperativelor societății globalizate actuale, incapacitatea educării unui comportament bazat pe valori umane, persistența unor programe de învățământ peste care s-a așezat de mult rugina și care ratează cele mai spectaculoase evenimente ale istoriei științei din ultimii 150 de ani, manuale în mare parte plictisitoare, neatractive, uneori neinteligibile.
  • „Şcoala și modul în care abordăm învățarea reprezintă una dintre cele mai spinoase probleme din viața părinților care au copii începând cu școala primară și terminând cu liceul. Sunt multi părinți care suferă de stresul notelor, al examenelor, al problemelor de la școală cel puţin la fel de mult ca ai lor copii”, a declarat Delia Lungu, psiholog și speaker al evenimentului.
  • „Avem nevoie de un mod de predare configurat pe caracteristicile grupei/clasei și de implicarea volitivă a elevului/studentului; de capacități (umane și pedagogice) multiple (nu doar de diplome și certificări formale) și elevi/studenți motivați prin incitare/atragere și nu prin obligare. Educația și instruirea sunt eficiente atunci când elevul sau studentul înțelege și invață concomitent cu acțiunea profesorului de a preda ca și cum ar fi unul dintre elevi și ar învăța și el pentru prima oară”, a declarat Petru Ionescu Caibulea, lector universitar și speaker al evenimentului.
  • „Elevii au nevoie de sprijin pentru integrarea diverselor lor experiențe de învățare și chiar și de viață, iar profesorul îi poate ajuta să înțeleagă utilitatea învățării, nu doar în contextul disciplinei de studiu, ci și la alte discipline, și dincolo de școală să achiziționeze și aplice metode și tehnici variate de învățare, să conștientizeze, planifice, monitorizeze, evalueze și autoregleze propriul proces de învățare; să dobândească încredere în propriul potențial de învățare și să se automotiveze în procesul învățării orientate spre scop”, a declarat Nicoleta Bercu, cercetător în știintele educației și speaker în cadrul conferinței.

Află mai multe detalii despre speakeri, tematică, program şi condiţii de participare accesând: www.concordcom.ro.

Comentarii prin Facebook (recomandat)

comentarii

Pin It on Pinterest

Share This