Spune NU – trebuie să existe limite, indiferent cât de mult iubești job-ul pe care îl ai, iar aceste limite se realizează cu un simplu “nu”. A refuza să faci ceva nu este un lucru pentru care colegii sau șefii te vor privi altfel, mai ales dacă refuzul este argumentat. De asemenea, a cere ajutorul colegilor atunci când ești într-o situație din care nu vezi o ieșire prea curând e obligatoriu. Da, ar fi minunat să putem face totul singuri, dar nu e tocmai așa, de aceea avem nevoie de de colegi, de munca în echipă.
Nu ratați pauzele și mai ales pauza de masă – a folosi orice moment pentru a finaliza task-urile nu duce la nimic altceva decât la epuizare. Corpul are nevoie de odihnă, la fel și creierul, așa că nu refuza micile pauze și nici masa de prânz. Unde mai pui că aceste momente sunt cele care aduc și cele mai bune idei de pus în practică după.
Nu mai încerca să le faci pe toate în același timp – nu vei reuși decât să te încurci în task-uri și termele limită și să nu mai ai idee ce trebuie să faci în următoarele orele. Știu că este greu să ceri ajutorul și mai știu și că este greu să recunoști că nu le poți face pe toate, dar nu ești singura persoană din birou, așa că atunci când se adună mult prea multe de făcut nu uita să și spui asta și să ceri ajutorul, așa îți vei putea concentra energia doar pe lucrurile esențiale.
Citiți mai multe despre subiect pe workingmother.com.
Sursă foto: Evil Erin/ Flickr.com.